Ljudi se sele iz razlitih razloga - pronalazak boljeg radnog mesta, studiranje u drugi grad, novi životni izazovi na drugom mestu, kupovine novog stana ili kuće, iz porodičnih razloga, itd. Bez obzira da li se selidba obavlja u drugi kraj grada, u drugi grad ili u inostranstvo, sam proces preselenja može biti veoma naporan i stresan.
Da bi prošla u što boljem redu i sa što manje napora, prepručuje se da se selidba organizuje u nekoliko koraka.
Izvor Ketut Subiyanto preko Pexelsa
Prvi i ključni korak kod svake selidbe je pažljivo planiranje i dobra organizacija. Najbolje je nekoliko dana pre početka selidbe napraviti listu koja će pokriti sve moguće aspekte. Ova lista treba da sadži vremenske okvire, budžet, broj i veličinu stvari koje se sele, način pakovanja, potrebne količine kutija, kesa i ostalih materijala za pakovanje, prevozna sredstva za selidbu, udaljenost do nove lokacije, itd. Dobro planiranje i organizacija obezbeđuju da se selidba obavi što lakše i u što kraćem vremenu.
Prilikom planiranja treba razmisliti i doneti odluku da li će selidba da se izvrši samostalno ili je bolje da se angažuje profesionalna agencija za selidbe. Prednost agencija je što one nude iskusnu i stručnu radnu snagu, opremu za preselenje teških i kabastih stvari i adekvatna prevozna sredstva (kamioni, kombi vozila).
Nekoliko dana pre početka seldibe treba obavestiti susede, kako na novoj, tako i na staroj lokaciji. Koliko je moguće treba izbegavati preselenja u časovima odmora, noću i za vreme vikenda. Ako to nije moguće, unapred se izvinite stanarima. Najpraktičnije je ostaviti saopštenje na ulaznim vratima ili nazvati upravnika zgrade.
Potrebno je upoznati se sa terenom i odrediti parking mesto za dostavno vozilo, utvrditi koliko dugo ono sme da se zadrži na tom mestu, da li postoji lift, koliko su stepenice široke i strme i sl.
O promeni adrese potrebno je obavestiti i sve relevantne gradske i državne službe ukljućujući policiju, dobavljaće komunalnih usluga, poštu, banke, škole, medicinske ustanove, itd.
Efikasno i efektivno pakovanje ne podrazumeva samo stavljanje stvari u kutije.
Pre nego što se krene sa pakovanjem, treba odrediti koje su stvari potrebne a koje nisu. Ako vam neke stvari, na koje ste već i zaboravili, više ne trebaju, nema opravdanog rezona da ih selite. Bolje ih prodajte, bacite ili nekome poklonite.
Napravite listu svih stvari koje treba da prebacite na novu adresu. Razvrstajte ih u grupe prema zajedničkim karakteristikama i spakujte ih zajedno (na primer u jednoj grupi može da bude posteljina i jastuci, u drugoj posuđe, u trećoj knjige i dokumenta, u četvrtoj eletrični uređaji, itd.)
Za pakovanje stvari koristite čvrste kartonske ili plastične kutije, kese, vreće, folije, papir za pakovanje, streč folije, itd. Poseban oprez je potreban prilikom pakovanja lomljivih i vrednih stvari (čaše, porcelanske vaze, umetnički predmeti).
Kutije i vreće treba jasno obeležiti kako bi se stvari lakše raspakovale i rasporedile na novoj lokaciji.
Najteže je preseliti nameštaj. Velike i kabaste stvari (veliki kreveti, ormari, police, vitrine) koje ne mogu da se prenose u jednom komadu, treba demontirati, što često oduzima mnogo vremena i truda. Još teže je onima koji nisu vešti da rade sa šrafcigerom i čekićem.
Neki stari (i obično vrlo vredni) komadi nameštaja uopšte i ne mogu da se rastave i moraju da se prenose u jednom komadu. Stvari mogu da se usložne ako su lift i stepenice previše uski za njih. U tom slučaju ne ostaje vam ništa drugo nego da ih spustite kroz prozor pomoću konopaca. To nikako nemojte sami da radite, angažujete nekog koji ima potrebnu ekspertizu i opremu.
Izvor: Cottonbro studio preko Pexelsa
Na dan selidbe, uverite se da su sve upakovane kutije spremne za utovar. Ako se samostalno selite, biće vam potrebna pomoć prijatelja i članova porodice. Pri utovaru najteže predmete treba stavljajti na dno kamiona ili kombija, a lakše i lomljive iznad njih. Sve kutije moraju da budu dobro obezbeđene da ne padnu i da se međusobno ne udaraju . Predmete koje treba prvo istovariti i raspakovati, treba utovariti poslednje.
Prilikom transporta vozač treba da vodi računa o vožnji, da izbegava rupe i neravnine i nagla kočenja i ubrzavanja.
Kada se stigne na lokaciju počinje proces istovara koji nije ne malo lakši od utovara (posebno ako stvari treba da se nose na više spratove, a lift ne postoji ili je previše mali za velike i teške stvari). Sve istovarene kutije treba staviti u predviđene prostorije. Kada su sve stvari istovarene i unesene, može da se počne sa raspakovanjem. Pogrešno je odmah početi sa raspakovanjem dok su stvari još u kamionu. Najbolje je prvo montirati delove nameštaja koji su demontirani i na njih stavljati ostale stvari. Vaze sa sobnim cvećem treba uneti među poslednjim stvarima.
Kada je selidba gotova, vreme je za upoznavanje novog kraja. Treba se upoznati sa novim komšijama, pronaći najbliže prodavnice, zdravstvene ustanove, škole, vrtiće, sportske terene i sve ostale potrebne sadržaje.
Kada se svaki od navedenih koraka dobro promisli, isplanira i izvede onda će i selidba u celini biti uspešna, bez nervoze i stresa. Ako vam je ceo proces ipak pretežak, najbolje je da angažujete agenciju za selidbu. Vi im samo predajte ključeve od stanova, oni dobro znaju sve potrebne korake i pobrinuće se da selidbu sprovedu bez ikakvih trzavica i problema.
Naslovna slika: Ketut Subiyanto preko Pexels
Ako imate dodatna pitanja vezano za medjunarodne selidbe, selidbe u Beogradu ili neku od nasih usluga budite slobodni da nas kontaktirate 24 sata dnevno, svih 365 dana u godini.
Kompanija ProMove iz Beograda, koja je specijalizovana za medjunarodne selidbe, selidbe u Beogradu i sve ostale vrste selidbi, je član svetskih asocijacija, što je još jedan od pokazatelja kvaliteta naših usluga.
Copyright 2022. Medjunarodneselidbe. Web i SEO optimizacija Tesha Design