Upravljanje zalihama tokom selidbe firme 

Upravljanje zalihama tokom selidbe firme

Upravljanje zalihama tokom selidbe firme

Upravljanje zalihama tokom selidbe firme

Upravljanje zalihama preduzeća podrazumeva planiranje, organizovanje, nadzor i kontrola svih aktivnosti vezanih za njihovu nabavku, skladištenje, distribuciju i korišćenje. Upravljanje zalihama je posebno važno tokom selidbe firme.

Vlasnici i menadžeri, kako malih mikro-preduzeća tako i velikih kompanija, znaju zašto je ono tako važno, a ako se i vi pitate – odgovore možete da pronađete u narednom tekstu.

Šta spada u zalihe jednog preduzeća?

Pošto verovano niste preduzimač, prvo da vidimo šta su zalihe (inventar, rezerve) i šta sve spada u zalihe. Po definiciji to resursi koji se koriste u procesu proizvodnje, prodaje ili pružanja usluga. To su, dakle:

  • sirovine i repromaterijal potrebni za proizvodnju;
  • poluproizvodi (delimično obrađeni proizvodi);
  • gotovi proizvodi;
  • ambalaža;
  • mašine i oprema za proizvodnju;
  • pogonski materijali (goriva, maziva, hemikalije);
  • rezervni delovi;
  • dokumenacija, kancelarijski materijali, računarski sistemi, i slično;

Zašto je upravljanje zalihama tako važno?

Zato što ako se sa njima ne upravlja dobro, dolazi do kašnjenja, povećanih troškova i operativne neefikasnosti celog sistema. Ukoliko se nešto izgubi ili ošteti, potrebno je uložiti ne samo novac nego i vreme za njegovu zamenu. Posebno ako se radi o predmetima visoke vrednosti (važni dokumenti, osetljivi i skupi elektronski uređaji, mašine, specijalizovana oprema, itd.).

Ozbiljne firme to sebi ne mogu da dozvole. Vlasnici i rukovodioci moraju da prate svoju imovinu i da u svakom trenutku znaju gde se šta nalazi kako bi posle selidbe mogli u najkraćem mogućem roku da nastave svoju aktivnost.

Kako to omogućiti? Nastavite da čitate i saznaćete.

Inventarizacija zaliha. Izvor slike, Pexels.com Tima Miroshnichenko

Koraci u upravljanju zalihama tokom selidbe

Za efektivno i efikasno upravljanje zalihama tokom selidbe potrebno je pratiti sledeće korake:

  1. Planiranje – sa strateškim planiranjem selidbe treba početi nekoliko meseci pre njenog početka. Treba pažljivo razmisliti, osmisliti i razraditi svaku fazu. Ne sme se zaboraviti da se obaveste poslovni partneri, dobavljači i kupci;

  2. Inventarizacija – da bi se tačno znalo šta se poseduje i šta treba da se preseli, prvo treba da se izvrši temeljna procena celokupne imovine i utvrđivanje količine i stanje inventara;

  3. Klasifikacija stvari  – celokupni inventar treba da se podeli u posebne kategorije i podkategorije, prema vrednosti, prioritetu, veličini predmeta i njihove osetljivosti tokom transporta;

  4. Eliminacija viška zaliha – u svakoj firmi ima stvari koje više nisu nepotrebne i koje će s opteretiti selidbu. Najbolje je da se oni prodaju, bace ili recikliraju;

  5. Ažuriranje liste inventara tokom selidbe – kako bi se evidentirali eventualni gubici tokom selidbepovremeno treba proveravati stanje zaliha. Konačna provera se radi na kraju;

  6. Formiranje timova – pre početka selidbe potrebno je formirati tim ili odrediti članove koji će pratiti i nadgledati ceo proces ili određene faze. Ukoliko se angažuje agencija za selidbe, ovi timovi ili pojedinci su zaduženi za vezu i koordinaciju sa njihovim radnicima. Na taj način će se povećati efikasnost i sprečiti eventualne greške u komunikaciji, nesporazumi i izbegavanje odgovornosti;

  7. Pakovanje i zaštita imovine – da bi se zaštitili tokom utovara, transporta i istovara svi predmeti koji se sele moraju adekvanto da se spakuju. Nameštaj, mašine i ostala gabaritna oprema prvo treba da se demontira, stakleno posuđe i ostali lomljivi predmeti se pakuju u kvalitetne i jake kartonske kutije, osetljiva dokumentacija, računari i ostala IT oprema se prvo zavija u foliju sa mehurićima i pakuje u posebne plastične kontejnere. Kako bi se olakšalo ponovno montiranje, raspakovanje i postavljanje na novoj lokaciji, kutije, džakovi i paketi treba da se jasno i pregledno označe;

  8. Planiranje rute – kada se sve stvari utovare na kamione ili šlepere, potrebno je da se odredi najkraća i najbezbednija ruta za transport;

  9. Kontrola pristupa i skladiranje - tokom preseljenja neophodno je obezbediti nadzor i ograničiti pristup zalihama kako bi se sprečile krađe i neovlašćeni pristupi. Za ovu namenu (a posebno ako je za selidbu potrebno više vremena) treba obezbediti trajni ili privremeni skladišni prostor;

  10. Korišćenje naprednih tehnologija – specijalizovani digitalni alati i softveri za upravljanje zalihama pojednostavljuju selidbe i omogućavaju prećenje svih predmeta u realnom vremenu.

 

Zašto angažovati agenciju za selidbe?

Preduzimači i rukovodioci preduzeća prepoznaju značaj kvalitetnog upravljanja zalihama tokom selidbe. Takođe znaju da ako se resursi upravljaju na jedan organizovan i promišljen način, uz adekvatno planiranje i efikasnu realizaciju, prelazak na novu lokaciju će biti uz minimalne gubitke i prekide u radu. I što je još važnije - radnici i menadžeri će biti pošteđeni gubljenja radne energije, nervoze i stresa.

Iako većina firmi ima potrebne resurse za samostalno izvedu selidbu svojih pogona i kancelarija (radnike, kamione, dizalice, viljuškare), one se radije rešavaju da angažuju agencije za selidbe. Ovi profesionalci imaju iskustvo u organizacijiu velikih selidbi i odlično razumeju potrebu efikasnog upravljanja zalihama, mogu da obezbede detaljno praćenje inventara, bezbedno rukovanje resursima e i da minimiziraju rizik od oštećenja ili gubitka.

Firme koje se sele više ne moraju da se bave logistikom i mogu u potpunosti da se fokusiraju na svoje svakodnevne poslovne operacije. A jedna od vodećih agencija za selidbe na našem tržištu je agencija Pro Move. Ukoiko planirate selidbu vašeg preduzeća, nemojte da oklevate, nego nas blagovremeno kontaktirajte. Naš broj telefona je:

 381 69 699 369

 

Izvor naslovne slike Tiger Lily, Pexels com

Vaše povratne informacije nam mnogo znače.
Molimo Vas
da kliknete na ikonicu koja odražava Vaš nivo satisfakcije posle pročitanog teksta.

Kako ste ocenili ovaj tekst?

5 ★

2 recenzija

IMATE DODATNA PITANJA ZA
MEDJUNARODNE SELIDBE ILI SELIDBE U BEOGRADU?

Ako imate dodatna pitanja vezano za medjunarodne selidbe, selidbe u Beogradu ili neku od nasih usluga budite slobodni da nas kontaktirate 24 sata dnevno, svih 365 dana u godini.

PROMOVE & SVETSKE ASOCIJACIJE

Kompanija ProMove iz Beograda, koja je specijalizovana za medjunarodne selidbe, selidbe u Beogradu i sve ostale vrste selidbi, je član svetskih asocijacija, što je još jedan od pokazatelja kvaliteta naših usluga.

Asocijacija 1
Asocijacija 2
Asocijacija 3


Copyright 2022. Medjunarodneselidbe. Web i SEO optimizacija Tesha Design