Kako transportovati nameštaj prilikom selidbe?


Kako transportovati nameštaj prilikom selidbe?

Kako transportovati nameštaj prilikom selidbe?

Kako transportovati nameštaj prilikom selidbe?

Prilikom svake selibe najteže je transportovati nameštaj. On je težak, kabast, osetljiv, lomljiv, podložan oštećenjima i ogrebotinama. Da bi stvari izgledali još teže i komplikovanije, u većini slučajeva komadi nameštaja su preveliki da bi stali u kartonske ili plastične kutije i tako bili zaštićeni. Mogu da se zaštite pucketavim ili običnim folijama, velikim najlonskim kesama, tkaninama, čaršavima, ćebadima, itd., ali oni ne nude potpunu zaštitu.

Zato je od velikog značaja da se prilikom selidbe nameštaja bude veoma obazriv i da se vodi računa o pravilima za transport teških tereta.

U teške komade nameštaja spadaju ormari, plakari, bračni kreveti, vitrine, fotelje, radni stolovi i drugi predmeti koji su izrađeni od masivnog drveta i koji ne mogu da se rastave na sastavne delove. I nameštaj od iverice može da bude težak ako sadrži metalne delove i elemente od punog drceta, a posebno su nezgodni stari i vredni stilski komadi, koji su zbog starosti veoma krhki i lomljivi. Za transport takvog nameštaja potrebno je veliko znanje, iskustvo i oprema.

Osim nameštaja, u kabaste i teške predmete se ubrajaju i veš mašine, šporeti, frižideri, police, velike saksije sa cvećem, statue i druga umetnička dela, veliki tepisi i tepisoni, itd. 

selidba-namestaja

Pravila za transport teških komada nameštaja

Prilikom transporta teškog nameštaja postoji nekoliko pravila:

  • Od prevoznih sredstava, za selidbu teških i kabastih komada nameštaja mogu da se koriste kombi vozila, kamioni, prikolice, kamioneti, pik-apovi, u krajnjem slučaju i laki automobili koji imaju krovne nosače.
  • Pravilo je da što je teret teži, treba da se angažuje veće i snažnije prevozno sredstvo.
  • Prilikom transporta, potrebno je voditi računa o balansu opterećenja i rasporedu predmeta.
  • Najteži predmeti se stavljaju na dno, a lakši predmeti se slažu iznad njih (najlakši su na vrhu), nikako obratno.
  • Teški komadi nameštaja treba da se utovare neposredno iznad i malo ispred osovina točkova.
  • Kada se nameštaj prevozi prikolicom, treba voditi računa da se najteži komadi ne stavljaju previše napred, zato što će upravljanje biti otežano, kao i kočenje zbog velikog opterećenja na zadnjim amortizerima vozila (koji mogu i da se oštete ako ovakav pogrešan raspored tereta traje predugo). Previše će se opteretiti i kuka za vuču, postoji rizik i da se auspuh otkači i padne. Teret ne sme da se postavi ni previše nazad, zato što može da podigne prikolicu i da se ona otkači od kuke za vuču. I u ovom slučaju će pravilno upravljanje vozilom biti otežano.
  • Veći kamioni i kombi vozila bolje podnose loše balansiran teret, ali i tu treba biti obazriv i ne preterivati. Najbolje je da težina tereta bude ravnomerno raspoređena na sredini teretnog prostora. Nije problem ako bude malo više napred il nazad, ali nikako ne sme da bude previše nagnut na jednu stranu, što može da dovede do prevrtanja vozila na krivinama.
  • Prostor između komada nameštaja treba da bude ispunjen nekim materijalom kako bi se sprečilo kontakt. Teški predmeti imaju veliku inerciju, tako da i najmanje kretanje i dodir može da dovede do ozbiljnijeg oštećenja.

 

Vezivanje tereta

Teški teret mora da bude obezbeđen i vezan nezavisno sa kojim se vozilom prevozi. Vezivanje je neophodno da bi se sprečilo da se teški predmeti pomeraju tokom kočenja, skretanja ili ubrzavanja.

Za vezivanje teškog nameštaja koriste se vezice, remenje, konopci trake ili sajle. Za veoma teške ormare ili krevete  (200-350 kg) mogu da se koriste trake sa zatezanjem.

Najbitnije da konopci, trake ili sajle nemaju oštre ivice koji mogu da oštete osetljive delove nameštaja. Ukoliko imaju oštre ivice, preko njih treba da se postavi tkanina (peškiri, krpe, ćebad i sl.) ili jači karton.

Neki komadi nameštaja kao na primer frižideri, ormari i sl., osim što su teški su i dosta visoki. Za njih se preporučuje vezivanje za stranice kamiona i prikolica, ili da budu blokirani drugim kabastim i teškim predmetima kako ne bi mogli da se kreću i eventualno prevrnu. U slučaju kada se teret ne vezuje nego blokira, važno je da njegovo težište bude ispod visine bočnih stranica kamiona ili prikolice kako se ne bi desilo da se prevrne preko njih.

selidba namestaja

Utovar i istovar nameštaja

Utovar i istovar veoma teških i kabastih komada nameštaja, bele tehnike i ostalih teških predmeta koji se sele, je skoro uvek teži od transporta.

Potrebna je velika snaga, koncentracija i pažnja radnika. Najlakše je kada kamion ima dizalicu, ali takvi kamioni se retko koriste za selidbe.

Korišćenje rampe za utovar može da pomogne, samo treba biti oprezan da teret ne sklizne sa nje (posebno kada pada kiša i rampa je klizava).

Utovar i istovar teških stvari može dosta da se olakša upotrebom ručnih kolica.

Prilikom utovara teških stvari, radnici treba da nose zaštitne rukavice i pojas oko struka.

 

Vožnja teškog nameštaja

  • Ako se selidba obavlja tokom kišovitog dana, a kamion ili prikolica nemaju krov, nameštaj mora da se zaštititi neporomočivom ceradom.
  • Prilikom transporta teškog tereta, vozač mora da bozi pažljivo, ravnomerno, bez naglih skretanja, ubrzavanja i kočenja.
  • Nameštaj treba s vremena na vreme da se proveri, da li se odvezao, olabavio ili pomerio. Ovo je posebno važno kada se stvari voze na krovnom nosaču.

Slike Pexels

IMATE DODATNA PITANJA ZA
MEDJUNARODNE SELIDBE ILI SELIDBE U BEOGRADU?

Ako imate dodatna pitanja vezano za medjunarodne selidbe, selidbe u Beogradu ili neku od nasih usluga budite slobodni da nas kontaktirate 24 sata dnevno, svih 365 dana u godini.

PROMOVE & SVETSKE ASOCIJACIJE

Kompanija ProMove iz Beograda, koja je specijalizovana za medjunarodne selidbe, selidbe u Beogradu i sve ostale vrste selidbi, je član svetskih asocijacija, što je još jedan od pokazatelja kvaliteta naših usluga.

Asocijacija 1
Asocijacija 2
Asocijacija 3


Copyright 2022. Medjunarodneselidbe. Web i SEO optimizacija Tesha Design